8
Esther Ram geeft "The Orville - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Esther Ram op 14 januari 2018.
0
0

The Orville - Seizoen 1

Toen ik hoorde dat er een nieuwe serie van de makers van Family Guy kwam en dat dit een sciene fiction serie werd, was ik gelijk enthousiast. Family guy vind ik tof en ik ben een grote science fiction fan. Wat ik van deze serie moest verwachten wist ik eigenlijk niet. Ik verwachte dat het qua humor en stijl een beetje op star trek zou lijken. Ik kan na het zien van seizoen 1 zeggen, dat dit in positieve zin het geval was. Maar The Orville is veel meer dan een serie dat lijkt op Star Trek.

The Orville speelt zich 400 jaar in de toekomst af, in het jaar 2417. We zien hoe de planeet is verandert en dat er nu een ander soort planeet is ontstaan. De aarde maakt deel uit van de Planetary Union, een soort vreedzame samenwerkingsverband met een eigen vloot van zo'n 3000 schepen.
De pas gescheiden Ed Mercer krijgt het bevel over de Orville. Hij pakt deze kans aan totdat uitgerekend zijn ex vrouw (Adrianne Palicki) de eerste officier op het schip blijkt te zijn. Zo moeten zij al hun conflicten opzij zetten om de reis een succes te laten zijn, iets wat totaal niet mee valt. De bemmanning krijgen te maken met veel gevaarlijke situaties.

Ik vind The Orville qua humor op Family Guy lijken en qua verhaal op Star Trek. Maar of dat erg is, nee dat vind ik niet. Ik heb zeker genoten van The Orville. De personages zijn ijzersterk, de verhalen zijn interessant om naar te kijken, en op sommige stukken is het behoorlijk vernieuwend. Op internet zijn veel negatieve reacties te lezen maar hier kan ik persoonlijk niet bijkomen. Ik heb erg genoten van The Orville en ik kan ook zeker niet wachten op seizoen 2. Voor de fans van Star Trek is deze serie zeker een aanrader.
Volg The Orville
Future Unknown
Future Unknown