8
Vienna van der Beek geeft "The 100 - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door Vienna van der Beek op 4 juli 2016.
18
0

The 100 - Seizoen 1

Zelf vind ik het altijd heel moeilijk om met een serie te beginnen, vooral omdat series heel vaak een saaie pilot hebben of moeilijk op gang komen. Echter, was dit met The 100 heel anders. Ik vind het hele sci-fi gebeuren normaal vreselijk, maar deze serie vond ik toch goed genoeg om door te kijken. Leuk om te weten: er is ook een boek over deze serie geschreven, alleen kwam deze later uit dan de eerste aflevering.

The 100 gaat over 100 tieners die naar de aarde gestuurd worden, om te kijken of de mensheid daar weer verder zou kunnen leven. 97 jaar lang zou er geen leven op de aarde mogelijk zijn geweest, natuurlijk vinden de tieners het dan geweldig dat ze de eerste mensen zijn op aarde in 97 jaar. Als ze aankomen op de aarde, blijkt dat alles anders is dan ze gedacht hadden. De problemen beginnen ook al snel.

Clarke Griffin (Eliza Taylor, Neighbours) en Bellamy Blake (Bob Morley, Neighbours) hebben verschillende ideeën over hoe ze moeten overleven op de aarde. Bellamy vindt dat ze hun mensen in de lucht niks moeten laten weten, terwijl Clarke juist vind van wel. Hierdoor komen er soms veel problemen. Ook ontdekken de tieners al snel dat ze toch niet de enige zijn op aarde. Terwijl dit alles gebeurt is er ook nog mooie muziek op de achtergrond. Dit maakt sommige scènes nog emotioneler, of juist nog mooier. Octavia Blake (Marie Avgeropoulos, Cult) begint een ''verboden'' liefde en begint zich af te vragen wie nu écht het goede volk is. Dit is wat ook juist zo mooi is aan de serie. Het geeft je soms een heel ander perspectief over situaties.

Natuurlijk komt er nog véél meer liefde voor in de serie, je hebt namelijk ook nog eens Raven Reyes (Lindsey Morgan, General Hospital). Raven komt speciaal voor haar vriendje Finn Collins (Thomas Mcdonell, Fun Size) naar de aarde toe. Als ze op de aarde aangekomen is en erachter komt dat Finn ook met Clarke samen is, is ze woedend. Verder heb je ook nog Jasper Jordan (Devon Bostick, Diary of a Wimpy Kid) en Monty Green (Christopher Larkin, Squad 85).

Wat ik heel fijn aan deze serie vind, is dat het in een perfect tempo gaat. Het gaat niet té langzaam, maar zeker ook niet te snel. Het is makkelijk bij te houden en ook elke aflevering gebeurt er weer iets dat het verhaal alleen maar spannender maakt. Ik vind zelf ook dat de special effects voor het eerste seizoen al vrij goed zijn. Het seizoen eindigt ook gelijk met een cliffhanger, waardoor je gelijk wilt beginnen met seizoen 2.

Het is een héél spannende serie, en je blijft je afvragen hoe de tieners hun problemen nu weer gaan oplossen. Ook merk je heel erg snel dat de serie veel heldhaftige vrouwen heeft, wat ook mooi is. De acteurs en actrices in de show maken er iets moois van, in mijn ogen springen Eliza Taylor en Lindsey Morgan er echt boven uit.

Kortom: kijken dus!

The 100
© The CW