The Affair - Seizoen 2 (DVD)
9
Sandra Hutchison geeft The Affair - Seizoen 2 (DVD) een 9.

The Affair - Seizoen 2 (DVD)

Was ik al erg enthousiast na het zien van het eerste seizoen van The Affair, na het bekijken van de tweede reeks is mijn enthousiasme alleen maar toegenomen. Deze intrigerende serie heeft eigenlijk alles in zich om kijkers aan de buis gekluisterd te houden. Veel te verwachten dramatiek, spannende romances, vrijgevochten seksscènes, criminaliteit, familiegezever en een gezonde dosis spanning, het komt allemaal voorbij. De serie won eerder al een dik verdiende Golden Globe, in de categorie beste tv-drama.

The Affair
© Showtime

Alles begon in het eerste seizoen met een heftige liefdesaffaire. In dit tweede seizoen worden de gevolgen van deze romance pas echt goed zichtbaar. Met de arrogante Noah Solloway (Dominic West: The Hour, Appropriate Adult) lijkt het op het eerste gezicht prima te gaan. Eindelijk heeft hij een succesvol boek op zijn naam staan! Helaas doet dit feit, zijn eerder al behoorlijk grote ego, enkel nog meer toenemen. Terwijl hij bijna letterlijk naast zijn schoenen gaat lopen en in de wereld van seks en drugs belandt, worstelt zijn ex Helen Solloway (Maura Tierney, ER, Liar Liar) en de rest van zijn gezin nog flink met de scheiding bezig. Zijn vriendin Alison Lockhart, waarmee hij de bekende affaire begon, is inmiddels zwanger en hij vraagt haar ten huwelijk. Maar alles wijst erop dat hij zijn carrière, belangrijker vindt dan zijn nieuwverworven gezin. Dan is er ook nog de ex van Alice, Cole Lockhart! Ook zijn leven staat volledig op zijn kop dankzij de acties van Noah en Alice.

[image-40228]

Elke aflevering belicht, net als in de eerste reeks, ieder stukje van het verhaal van twee kanten. Zonder al te veel te herhalen, dat maakt de serie zo uniek. Heel langzaam ontdek je zo hoe de betrokken partijen bepaalde situaties beleefd hebben en wie er liegt. Fascinerend om te zien. The Affair heeft een prima cast, alle vertrouwde gezichten van het eerste seizoen zie je ook tijdens deze reeks weer voorbijkomen, aangevuld met een aantal nieuwkomers. Al met al een zeldzaam goed uitgediepte dramaserie.

Over de auter, Sandra Hutchison

Sandra Hutchison
Sandra Hutchison (1971) was zodra ze haar eerste serie had gezien verkocht. Nu werkt ze dagelijks aan haar verslaving en kijkt ze bijna alles wat los en vast zit. Ze geeft de voorkeur aan spanning, fictie, humor en romantiek. Naast het kijken van series is ze ook een groot film- en leesfanaat. Een aantal jaren geleden begonnen om boeken niet alleen te lezen, maar ook haar eerlijke mening hierover te geven. Nu schrijft ze wekelijks recensies over boeken, films en series die ze graag en met veel enthousiasme deelt met jou.
Bekijk profiel van Sandra Hutchison