The Flash (2014) - Seizoen 1
9
Anonymous geeft The Flash (2014) - Seizoen 1 een 9.

The Flash (2014) - Seizoen 1

Wie de serie Arrow kent zal ook zeker deze spin-off van de serie kennen. The Flash (2014) is een superheldenserie die gebaseerd is op het personage Flash van DC Comics. Er is al eerder een serie gemaakt over dit personage. Waar het een spin-off is van Arrow, speelt het zich ook af in hetzelfde fictieve universum.

Aan het begin van seizoen 1 zie je dat Barry Allen (Grant Gustin, Arrow) getuige is van zijn moeder, die vermoord wordt. Al vanaf kleins af aan beweert Barry dat de misdaad gepleegd is door iets bovennatuurlijks en zeker niet door zijn vader. Nadat Barry geen ouders meer heeft om voor hem te zorgen, zorgt Joe West (Jesse L. Martin, Law & Order) voor hem. Barry wordt heimelijk verliefd op de dochter van Joe, Iris. Barry werkt als forensisch onderzoeker voor het Central City Police Department.

Harrison Wells (Tom Cavanagh, Ed) ontwerpt een deeltjesversneller in S.T.A.R. Labs. Wanneer de deeltjesversneller voor het eerst aan wordt gezet, ontploft deze en brengt een onweersbui teweeg. Barry, die op dat moment aan het werk is, wordt geraakt door deze bliksem. Harrison Wells vangt Barry op in zijn lab en zorgt samen met twee werknemers, Cisco Ramon (Carlos Valdes, Arrow) en Dr. Caitin Snow (Danielle Nicole Panabaker, Shark) voor Barry. Op het moment dat Barry wakker wordt, ontdekt hij dat hij superkrachten heeft gekregen: hij kan opeens heel snel rennen en wordt hierom The Flash genoemd.

Terwijl Barry zich ontwikkelt, redt hij met zijn snelheid mensen en hij lost misdaden op, maar door zijn superkrachten is hij er alleen maar meer van overtuigd dat zijn moeder door iets bovennatuurlijks is vermoord. Ook heeft hij zo zijn twijfels over Harrison Wells; heeft de man wel echt het beste voor met Barry? Een serie over parallelle universums en wetenschap die veel verder is dan wij ons voor kunnen stellen, enorm meeslepend en ook al is het niet bepaald realistisch, de effecten zien er soms wel heel echt uit. Deze serie is er zeker een die je niet mag missen!

Over de auter, Anonymous