7.5
anonymous geeft "The Fosters (2013) - Seizoen 5" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 5 november 2017.
1
0

The Fosters (2013) - Seizoen 5

Seizoen vijf van The Fosters begint waar seizoen vier eindigde. Stef (Teri Polo, Meet the Fockers) is wanhopig op zoek naar Callie (Maia Mitchell, Teen Beach Movie ) die in de handen van een loverboy is gevallen. Ondertussen flipt Jesus (Noah Centineo, Turkles) omdat hij denkt dat zijn vriendin Emma (Amanda Leighton, This Is Us) hem heeft bedrogen en breekt de hel los op Anchor Beach tijdens een protest. Oftewel: genoeg kijkmateriaal voor een eerste interessante aflevering. In de afleveringen die volgen zie je de nasleep van alles wat zich in aflevering één afspeelde. Uiteraard biedt het nieuwe seizoen ook weer veel nieuwe verhaallijnen. Van prille romances tot nieuwe problemen en van hilarische situaties tot tenenkrommende momenten; alle scenario’s passeren de revue.

The Fosters (2013)
© Freeform
The Fosters is een dramaserie. Iets wat zich vertaalt in tal van verhaallijnen om de kijker tevreden te stemmen. Verhaallijnen die niet altijd even realistisch zijn. Want laten we eerlijk zijn: hoeveel pech en drama kan één familie hebben? Desalniettemin weet The Fosters hiermee wel verschillende vooroordelen aan de kaak te stellen, onder andere over transgenders. Iets wat ik alleen maar toejuich. Ondanks al het drama gedragen de tieners zich gelukkig wel als tieners. Zo probeert Jude (Hayden Byerly, 11/11/11) een balans te vinden tussen het zien van zijn vrienden en het afspreken met zijn vriendje en wil Mariana (Cierra Ramirez, Girl in Progress) zich tegenover de hele wereld bewijzen door iets te doen wat niemand van haar verwacht.

The Fosters weet taboes te doorbreken

Van het eerste seizoen tot aan seizoen vier van The Fosters heb ik alleen maar lovende woorden, wat vind ik het een baanbrekende en liefdevolle serie. The Fosters weet taboes te doorbreken en onderwerpen bespreekbaar te maken. Nog steeds vind ik The Fosters geweldig, alleen begin ik een klein beetje Callie-moe te worden. Althans, sommige acties van Callie ben ik helemaal zat. Ze is wel behoorlijk hardleers. Vanaf seizoen één is Callie al de heldin van de serie. Ze heeft het hart op de goede plaats en wil anderen telkens helpen, maar maakt daarbij wel continu de verkeerde keuzes waardoor ze zichzelf in de nesten werkt. Meermaals kijk ik gefrustreerd naar mijn scherm en vraag ik me af wanneer die meid het toch eens leert. Gelukkig geven de makers van de serie haar ook wat geluk en heeft ze een interessante, nieuwe relatie met Aaron.

Ook dit seizoen had de laatste aflevering van The Fosters weer een geweldige cliffhanger. Een cliffhanger die me kippenvel gaf, me emotioneerde en me op mijn puntje van mijn stoel liet zitten. Ik kijk ontzettend uit naar nieuwe afleveringen.
Volg The Fosters (2013)
Where the Heart Is
Where the Heart Is