7
Jessica Dillema geeft "The Goodwin Games - Eerste afleveringen" een 7.
Geschreven door Jessica Dillema op 9 juni 2013.
0
0

The Goodwin Games - Eerste afleveringen

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat The Goodwin Games al tijdens midseason 2012-2013 (periode januari tot en met mei) in première had moeten gaan. In plaats daarvan ging het pas eind mei 2013 in première en had de serie al meerdere veranderingen ondergaan. Zo werd in juni 2012 aangekondigd dat T.J. Miller het personage Jimmy zou gaan overnemen van Jake Lacy en werd in november 2012 aangekondigd dat FOX de bestelling van dertien afleveringen had teruggebracht naar zeven.

Maar waar gaat de serie over? The Goodwin Games draait, zoals de titel al zegt, om de familie Goodwin. Deze familie bestaat uit vader Benjamin (Beau Bridges, Stargate SG-1), zoons Henry (Scott Foley, The Unit) en Jimmy (T.J. Miller, Carpoolers) en dochter Chloe (Becki Newton, Ugly Betty). De familie komt weer bij elkaar wanneer Benjamin overlijdt, letterlijk vlak na het afronden van zijn videotestament. Henry, Chloe en Jimmy krijgen te horen dat hun vader een fortuin van 23 miljoen dollar heeft nagelaten, maar wie zal dat bedrag krijgen? Benjamin heeft een uitdaging bedacht voor de twee broers en zus en dit spel noemt hij The Goodwin Games. In de eerste aflevering is dit bijvoorbeeld een speciaal spelletje Trivial Pursuit, een spel dat ze nooit gezamenlijk uit hebben weten te spelen.

Hoewel het concept op zich wel leuk is, denk ik niet dat er een tweede seizoen zal volgen. Tenzij ze The Goodwin Games en het verkrijgen van de erfenis over meerdere seizoenen gaan rekken. Echter is het aantal afleveringen al ingekort, dus de kans daarop is waarschijnlijk klein. Op dit moment (na drie afleveringen) vind ik de serie goed, maar ik kijk er niet elke week reikhalzend naar uit. Het is eigenlijk een fijne komische serie voor wanneer je even niks meer te kijken hebt, want ik kan zeker lachen om de grappen. Wanneer ik het moet vergelijken met de komedieserie Save Me, die rond dezelfde tijd als The Goodwin Games in première ging, dan vind ik The Goodwin Games overduidelijk beter. Zowel qua grappen en personages als de acteurs die de personages vertolken.

Net zoals wel vaker in komische series, zit er ook een personage in waarvan je niet precies weet waarom hij er überhaupt in zit. Zo is dit ook het geval met Elijah (Jerrod Carmichael). Benjamin wilde dat er een vierde deelnemer mee zou doen in de strijd om het fortuin, waarschijnlijk gewoon omdat zijn kinderen zich eraan zouden ergeren. Hoewel hij na de eerste aflevering al niet meer meedoet aan The Goodwin Games, is hij wel een terugkerende factor. Mijn broertje en ik kijken de serie allebei en wanneer we Elijah in beeld zien roepen we beide meteen “Who are you?”. Dit is namelijk een zin die Henry elke keer dat Elijah in beeld komt schreeuwt. Op zich wel grappig, want ook als kijker weet je niks over zijn personage en vraag je je af waarom hij meedeed aan de eerste ronde.

Maar het is niet zo dat elke aflevering bestaat uit een nieuw onderdeel van het spel. Zo zie je in aflevering drie hoe de broers en zus nader tot elkaar komen en weer meer gaan genieten van hun thuishaven. Iedereen heeft een andere smaak, dus ook van deze serie zal niet iedereen houden, echter kan ik wel lachen om de grappen in de serie. Dit zal ook mede te maken hebben met de acteurs die erg goed gecast zijn. Het is ook leuk dat de broers en zus zo verschillend van elkaar zijn. Zo is Henry, de oudste, een uitslovende arts die zichzelf als rolmodel ziet voor zijn minder succesvolle broer en zus. Chloe is de middelste, die altijd graag populair wilde zijn en hier alles voor heeft opgegeven. Ze kan namelijk ook heel slim zijn en vogelt de geheime codes van haar vader makkelijk uit. De jongste van de drie is Jimmy, een ex-gevangene die nog een behoorlijke schuld open heeft staan. Hoewel hij veel dingen, zowel voor zichzelf als voor anderen, kan verpesten, heeft hij ook een groot hart. Naast dat heeft Jimmy ook nog eens een hele slimme dochter die hij midden in de nacht nog wel eens wil bezoeken.

Dus is er op een avond even niks op de televisie en wil je graag iets grappigs kijken? Zet dan eens The Goodwin Games op. Het is een leuke komedie met goede acteurs en actrices. Ik kan er zeker om lachen. Let the Goodwin Games begin!
Volg The Goodwin Games
The Box
The Box