7.5
anonymous geeft "The Goodwin Games - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 3 september 2013.
0
0

The Goodwin Games - Seizoen 1

The Goodwin Games was eigenlijk al gedoemd te falen voordat iemand de serie zelfs nog maar gezien had. Nadat het aantal afleveringen van dertien naar zeven was verminderd, al voordat de serie op tv was, werd het daarna gebruikt als vulling tijdens midseason; al met al ziet de toekomst van deze serie er somber uit. En dat is jammer, want The Goodwin Games is eigenlijk best een leuke show. De serie volgt Henry, Chloe en Jimmy Goodwin, die na het overlijden van hun vader terugkeren naar hun geboorteplaats Granby. Bij het lezen van het testament, blijkt dat hun vader een fortuin van $23 miljoen heeft. Hij laat dit echter niet gewoon na aan zijn kinderen, maar heeft allemaal vreemde opdrachten bedacht, onder de naam Goodwin Games, die het drietal eerst moet voltooien willen ze iets van het geld ontvangen.

Hoewel de titel van de show de indruk wekt dat deze wedstrijd om het geld de focus van de serie is, is dit niet het geval; de serie draait eigenlijk om de personages zelf. Nog enigszins neergezet als karikaturen in de eerste aflevering, beginnen Henry (gespeeld door Scott Foley, The Unit), Chloe (Becki Newton, Ugly Betty) en Jimmy (T.J. Miller, Carpoolers) zich al snel te ontwikkelen als individuen. Henry komt meer in contact met zijn emoties, Chloe gaat weer terug naar school en Jimmy krijgt een steeds hechtere band met zijn dochter. Naast de groei die ze als individuen ondergaan, worden ze ook steeds sterker als een familie. Dit is waar het echt om draait; de serie toont de kijker dat je er voor elkaar moet zijn en wat het inhoud om familie te zijn. En het is eigenlijk best wel hartverwarmend om te zien hoe het drietal steeds dichter bij elkaar komt.

Als je op dit punt denkt dat de serie alleen maar over gevoelens gaat, maak je geen zorgen! The Goodwin Games is een komedie van de makers van How I Met Your Mother, en de serie zit dan ook vol met humor en doorlopende grappen. De hoofdpersonages zijn allemaal gek op hun eigen manier, en de meeste van de andere personages zijn ook lichtelijk apart, op een goede manier. Hoewel de eerste aflevering nog een beetje op gang moest komen, vond ik de ontwikkeling in de andere zes afleveringen erg goed en ik zou dan ook graag een tweede seizoen zien, al was het alleen maar om er achter te komen wie Elijah nu eigenlijk is (‘Who are you?’). De serie heeft potentie en ik denk dat als iemand het de kans geeft, de serie voor een lange tijd zou kunnen lopen. Dus als je je op een avond verveelt, geef de serie een kans en laat The Goodwin Games beginnen!
Volg The Goodwin Games
The Box
The Box