7.5
Mandy Gelling-Potharst geeft "The Vampire Diaries – Seizoen 5" een 7.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 26 Mei 2014.
1
0

The Vampire Diaries – Seizoen 5

In The Vampire Diaries hebben we ondertussen kunnen zien dat dood niet echt dood hoeft te betekenen. Iedereen die iemand is in Mystic Falls is wel één of meerdere keren doodgegaan en inmiddels weer zonder al te veel schade opgestaan. Seizoen vijf begint met Damon en Elena (wat anders) die zich kostelijk hebben vermaakt in de zomer. Er is alleen één klein probleempje Stefan vermaakt zich een stukje minder in die kluis waar hij keer op keer verdrinkt.

Gelukkig voor Stefan weten we dat ook hier weer een eind aan zal komen. Elena gaat ondertussen samen met Caroline studeren. Dat ze daar nog tijd voor hebben tussen Silas, Katherine, De Augustines, The Travelers en al het andere addergebroed die het gelukkige leventje van Elena, Bonnie, Caroline Stefan en Damon danig in de war schoppen. Maar onze helden zijn niet voor één gat te vangen.

Alleen The Travelers die zijn niet zo snel weg te jagen uit Mystic Falls. Ze zijn van plan te blijven, permanent. Markos (Raffi Barsoumian) de leider van The Travelers is van plan om een heleboel slachtoffers te maken. Helaas heeft hij mij niet kunnen overtuigen. Het ene verhaal stapelt zich op de ander. Heksen zoals Liv Parker (Penelope Mitchell, Hemlock Grove) die niet weet dat ze een heks is. Een oude vriend van Damon Enzo (Michael Malarkey, Raw) die opduikt.

Maar waar het eigenlijk allemaal om draait is Elena. En wordt het dit seizoen nu Damon en Elena of toch Stefan en Elena. We kennen de karakters ondertussen zo goed dat je nergens meer van opkijkt. De heksen, vampiers, hybrides, mensen met magische ringen of mensen die een doorgang zijn, vliegen ons om de oren. Bezetenheid en andere onaangename kwalen worden gemakkelijk opgelost. En niemand die omkijkt. We nemen er een borrel op en gaan verder met het volgende probleem.

Sommige nieuwe karakters komen beter uit de verf dan andere. Enzo speelt een aardige rol als Damons nog slechtere ‘tweeling’. Nadia Petrova (Olga Fonda) speelt haar rol redelijk overtuigend. We zien haar voor het eerst verschijnen in het bed van Rebekah en Matt. Zoals gezegd komen The Travelers en vooral Markos bij mij niet over. De karakters blijven plat en daardoor kun je niet met ze meeleven. De vaste rollen worden steeds beter en overtuigender in hun rol en dat komt de serie ten goede.

Zo, en dan zit het er weer op. Het vijfde seizoen van The Vampire Diaries voelde een beetje als een achtbaan. En ik vond het heerlijk. Totaal onzinnige televisie, maar genieten van elk moment. O ja, en ik ben er nog steeds niet over uit of ik nu Damon of Stefan leuker vind. Na de laatste aflevering is het speculeren begonnen op internet. Maar dat het allemaal goed gaat komen in het zesde seizoen ben ik van overtuigd.

7.5 punten voor een overvol seizoen.
Volg The Vampire Diaries
I Was Feeling Epic