Geschreven door anonymous op 29 Maart 2017.
8
0

This Is Us - Seizoen 1

"I am thankful for my family. I'm thankful that we're all safe and there's no one in the world that I'd rather be too hot or too cold with." - Jack

This is real. This is love. This is life.

Op de poster van This Is Us staat de tekst: This is real. This is love. This is life. En precies die drie kleine zinnen geven weer waar het in This Is Us om draait. Het is, en voelt, echt. Er zit zoveel liefde in deze serie en als laatste is het zoals het leven is, niets meer en niets minder. Het is precies goed. This Is Us is een juweel, een enorme diamant in de kroon der series. Niet alleen is het verhaal prachtig, de acteurs en actrices dragen de serie tot een hoger niveau. Ze spelen met je emoties, laten je voelen en de liefde ervaren. Daarmee geef ik in één alinea weer hoe ik This Is Us ervaar. Maar, stel dat je deze serie niet kent. Dan hoor ik je vragen: maar waarom dan? Waarom moet ik This Is Us op mijn te kijken lijstje zetten? Dat antwoord hoop ik je te geven in onderstaande tekst.

[image-79774]Laten we beginnen bij het begin. Vier mensen zijn op dezelfde dag jarig. Jack (Milo Ventimiglia, Heroes) is een van die jarigen. Zijn vrouw Rebecca (Mandy Moore, Scrubs) is hoogzwanger van een drieling. Net als zij Jack wil feliciteren met zijn verjaardag beginnen de weeën. Na een paar dagen verlaten zij, samen met hun drie kinderen Kevin, Kate en Randall, het ziekenhuis. Daarmee begint het verhaal. Deze vijf mensen zullen een belangrijke rol vervullen in elkaars leven.

This Is Us vertelt het verhaal in verschillende decennia. Zo speelt het zich af in het heden, waarin de 36 jarige drieling Kevin (Justin Hartley, Mistresses), Kate (Chrissy Metz, American Horror Story) en Randall (Sterling K. Brown, American Crime Story) zich staande probeert te houden in een wereld waarin schoonheid en carrière steeds het allerbelangrijkst lijken te zijn. Daarnaast vertelt This Is Us het verhaal van Jack en Rebecca. Zo zie je het verhaal van voor de bevalling, tijdens het opgroeien van de kinderen, en word je als kijker in de allerlaatste aflevering van het seizoen getrakteerd op het prachtige verhaal van hun ontmoeting.

[image-80424]In This Is Us is er volop aandacht voor het individu. Elk lid van deze familie heeft zijn eigen leven, wensen, dromen, problemen en geluksmomenten. Je kijkt als het ware over de schouder mee. Dat maakt dat de serie je emoties laat ervaren. Het eerste seizoen bevat achttien afleveringen, en ik kan je zeggen dat er geen een aflevering is geweest waarbij ik niet gehuild heb. Gelukkig ben ik niet de enige. Het gaat zelfs zover dat de cast van This Is Us een video heeft vrijgegeven waarin ze excuses aanbiedt voor het veroorzaken van de vele tranen. This Is Us is zoveel meer dan een verhaal over een paar mensen. Het is een prachtig liefdesverhaal, dat zich uitstrekt over vele jaren.

Al snel tijdens het eerste seizoen werd bekend dat This Is Us een tweede en een derde seizoen zal krijgen. In mijn ogen is dat meer dan verdiend. De serie is al vaak genomineerd, en heeft een aantal prijzen in de wacht gesleept. Zo won This Is Us onder andere de Critics Choice Television Awards en de People's Choice Awards voor beste nieuwe dramaserie. Daarnaast kregen de serie, Mandy Moore en Chrissy Metz een Golden Globe nominatie.

De tissues kunnen weer in de kast, de tranen zijn gedroogd.

Ik heb enorm genoten van het eerste seizoen van This Is Us. Ik heb de nodige tranen gelaten en bij aflevering zestien heeft dat tranenmoment een stuk langer geduurd. De mensen die de aflevering hebben gezien, weten wat ik bedoel. Helaas is het eerste seizoen over. De tissues kunnen weer in de kast, de tranen zijn gedroogd. Voor nu rest alleen de knipoog van Milo Ventimiglia, en zijn prachtige woorden aan het einde van het eerste seizoen. This Is Us krijgt van mij een dikke 9,5. Als ze dit niveau vast kunnen houden in de komende seizoenen, zal ik zeker neigen de serie in zijn geheel het hoogst haalbare cijfer te geven.

This Is Us wordt vanaf 4 april 2017 om 22.00 uitgezonden op Fox Nederland.
Volg This Is Us
Us