anonymous geeft "Touch - Eerste afleveringen" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Touch - Eerste afleveringen

Na het zien van de trailer van Touch was ik meteen verkocht en dus wilde ik zo snel mogelijk de pilot zien. Kiefer Sutherland, die eerder de geweldige rol van Jack Bauer in 24 speelde, heeft een grote rol in deze serie. Hij speelt Martin Bohm, de vader van Jake. Deze elfjarige jongen is niet zomaar een kind. Jake is erg autistisch en communiceert alleen via getallen. Zijn vader Martin kan maar moeilijk contact met hem krijgen en is op een gegeven moment ten einde raad.

Het verhaal begint echter op het vliegveld. Martin krijgt een telefoontje van een Britse man, die vertelt dat Martin zijn telefoon heeft. De man laat duidelijk merken dat hij die telefoon terug wil, omdat daar de enige foto's van zijn overleden dochtertje opstaan. Daarna krijgen we beelden te zien uit verschillende landen. Zo zien we in Ierland een zangeres die hoopt carrière te maken en in Bagdad een jongen die voor zijn vader een oven wil gaan stelen. Op dat moment vroeg ik me af wat dit te maken heeft met de verhaallijn van Martin en Jake. Later wordt duidelijk dat ze met de telefoon in contact staan met de rest van de wereld.

Ondertussen zadelt Jake zijn vader weer met de nodige problemen op. Nadat Jake voor de derde keer op een toren is geklommen komt Clea in het spel. Deze maatschappelijk werker komt thuis op bezoek bij Martin en Jake om de situatie van Jake te beoordelen. Martin legt het hele verhaal aan haar uit en daarna wordt besloten dat Jake voor twee weken mee moet met Clea. Voor Martin is dat de volgende tegenslag in zijn leven. Zijn carrière is al in het slop geraakt, zijn vrouw is verdwenen en als klap op de vuurpijl moet hij het ook nog een tijdje zonder zijn zoon doen. Als kijker kreeg ik medelijden met Martin en hoopte ik dat het snel weer beter zou gaan met hem.

De pilot van Touch heeft mij nieuwsgierig gemaakt en het is daarom jammer dat de volgende aflevering pas op 19 maart te zien is. Het verhaal is qua spanning goed opgebouwd en je wordt vanaf het eerst moment in het verhaal gezogen. Daarnaast is het acteerwerk dik in orde. Kiefer Sutherland is ook in deze serie uitstekend en voor de fans van 24 is het zeker een aanrader om Jack Bauer eens in een andere rol te zien. Ook Titus Welliver, bekend uit Lost, heeft nog een klein rolletje. Het is wel de vraag of schrijver Tim Kring, die eerder een grote bijdrage aan Heroes had, het hoge niveau vast kan houden. Ook is het te hopen dat het verhaal de goede kant op gaat en dat de rode draad in de rest van de afleveringen eveneens aanwezig is. Met twaalf miljoen kijkers en een rating van 3,9 doet deze serie het stukken beter dan Alcatraz en Terra Nova. FOX zal dus uitermate tevreden zijn met het begin van deze nieuwe serie en Touch heeft de potentie om uit te groeien tot een nieuw paradepaartje van de zender.
Volg Touch
Leviathan
Leviathan