Leuk?
2
0
Bekijk stemmen

CBS-serie Tracker met Justin Hartley krijgt een tweede seizoen

Tracker, het eerste nieuwe procedurele drama dat dit seizoen in première ging, is ook de eerste nieuwe scriptserie die een vernieuwing voor seizoen twee krijgt.

Met sterke kijkcijfers na de première na de Super Bowl heeft CBS na vier afleveringen een tweede seizoen van de serie met Justin Hartley vastgelegd.

Gestimuleerd door de première na de Super Bowl, die 30 miljoen multiplatform kijkers trok, staat Tracker van 20th Television op de eerste plaats van meest bekeken programma's op televisie.

Tracker

Sinds het spraakmakende debuut heeft het drama gemiddeld bijna 16 miljoen multiplatformkijkers, waardoor het tijdslot van zondag 21.00 uur 's avonds met 83% is verbeterd ten opzichte van vorig jaar, en het is de best bekeken nieuwe serie sinds Young Sheldon in 2017/18 (16,49 miljoen kijkers), en het best bekeken nieuwe drama sinds Empire in 2014/15 (17,33 miljoen kijkers).

Er zijn geen kijkcijfers beschikbaar voor de meest recente vierde aflevering van Tracker, maar de tweede aflevering trok het grootste CBS-kijkerspubliek van de week, 12,9 miljoen kijkers, na zeven dagen kijken via uitzendingen en streaming, ongeveer een verdubbeling van het kijkerspubliek van 6,9 miljoen op dezelfde dag. De derde aflevering trok 7,1 miljoen kijkers op dezelfde dag, wat aangeeft dat de serie zijn momentum behoudt.

"Tracker begon onze premièreweek met een kijkcijferknal en heeft het momentum vastgehouden," zei Amy Reisenbach, president van CBS Entertainment. "We wisten dat we iets speciaals hadden toen we de allereerste cut van de serie zagen en de overweldigende reacties van het publiek bevestigen dit. We kunnen Justin, de getalenteerde cast, het ongelooflijke schrijf- en productieteam en onze partners bij 20th Television niet dankbaarder zijn voor zulke meeslepende afleveringen. En natuurlijk zijn we ook dankbaar voor de miljoenen kijkers die elke week afstemmen."

In een interview met Deadline voor de première van Tracker sprak Reisenbach over de beslissing om de lancering van de serie, waarvan de pilot in november 2022 bij het netwerk werd afgeleverd, uit te stellen tot het seizoen 2023-24 om het een langere promotierun te geven.

De eerste reclamespots voor Tracker werden afgelopen lente uitgezonden tijdens March Madness van CBS en in mei kondigde het netwerk aan dat de serie na de Super Bowl in première zou gaan. Hartley is bekend met dit tijdstip omdat zijn vorige serie, This Is Us van NBC, ook een aflevering na de Big Game uitzond.

Door de staking werd de productie van alle scriptseries uitgesteld, dus moesten de producenten van Tracker alles op alles zetten om hun Super Bowl-première te halen.

De serie, gebaseerd op de bestseller The Never Game van Jeffery Deaver, heeft Hartley in de hoofdrol als Colter Shaw, een eenzame overlever die door het land zwerft als een beloning zoeker, met behulp van zijn deskundige tracking vaardigheden om particuliere burgers en de rechtshandhaving te helpen bij het oplossen van allerlei mysteries, terwijl hij worstelt met zijn eigen gebroken familie.

Hartley, Ken Olin, Elwood Reid en Ben Winters zijn de uitvoerende producenten. Tracker wordt uitgezonden op CBS en kan live en on-demand worden gestreamd op Paramount+.
Vorige aflevering
The Storm
The Storm
01x13
Leuk?
2
0
Bekijk stemmen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst
Tracker