7
Helgoned geeft "Two and a Half Men - Seizoen 11" een 7.
Geschreven door Helgoned op 2 juni 2014.
0
0

Two and a Half Men - Seizoen 11

Van de originele tweeënhalve mannen is er inmiddels nog maar eentje over. Of Alan Harper een echte man is, daar zijn de meningen ook nog over verdeeld. Vanaf het elfde seizoen van deze komedieserie moeten we het zonder Jake Harper stellen. Nadat acteur Angus T. Jones opgeroepen had om niet naar de serie te kijken vanwege de verwerpelijke inhoud, werd hij uit de serie geschreven. Hij is dit seizoen met zijn legereenheid gestationeerd in Japan en dus uit beeld verdwenen. Daarmee is ook meteen het bekende beginthema met de drie “Manly Men” zingende heren verleden tijd. De schrijvers hebben het vertrek van Jake ingevuld door meteen in de eerste aflevering een nieuw familielid te introduceren: Jenny, een dochter van Charlie. Met Jenny hebben de twee heren Walden Schmidt en Alan Harper een apart soort huisgenoot erbij gekregen.

Jenny Harper (Amber Tamblyn, House) is een echte dochter van Charlie: ze houdt van een stevige borrel, feestvieren en sexy vrouwen. Deze lesbische vrouwenversierder is net als haar vader niet op zoek naar een vaste relatie, dus de mooie vrouwen komen en gaan als vanouds dit seizoen. Alan Harper heeft zijn vriendin Lyndsey verloren aan een nieuwe vlam. Om de zaken gecompliceerd te maken spreken Alan en Lyndsey nog wel met elkaar af voor vrijblijvende avontuurtjes. Walden is nog steeds op zoek naar een serieuze relatie. Hij ontmoet nieuwe en oude vriendinnen, maar eindigt toch altijd met Alan alleen op het balkon van zijn strandhuis. Berta is nog steeds de nukkige huishoudster die dan wel niet zorgt voor een schoon huis, maar wel het nodige leven in de brouwerij brengt, onder andere door verdovende middelen te leveren.

Er zijn gastrollen van Lynda Carter (Wonder Woman), Mimi Rogers (als Robin, de moeder van Walden), James Franco, Marion Ross (Happy Days) en de countryzanger Brad Paisley. Een gastrol die de media uitgebreid hebben belicht was die van de verloofde van Ashton Kutcher, Mila Kunis (That ‘70s Show). Maar mijn favoriete gastrollen zijn die van twee veteranen in het vak. Ten eerste die van de inmiddels 92-jarige Carl Reiner als de rijke Marty Pepper, de minnaar van Evelyn, de moeder van Allan. Hij speelt de rol van gehandicapte miljonair met een neus voor dubbelzinnige en sexistische opmerkingen erg geestig. Ten tweede was het mooi om Garry Marshall te zien opduiken in een afleveringen. Hij is de bekende schrijver en producent van comedyseries zoals Happy Days, The Odd Couple en Mork & Mindy.

Dit elfde seizoen is een duidelijke verbetering ten opzichte van het vorige seizoen. Er zijn genoeg grappige afleveringen, personages en situaties om te blijven kijken naar de serie. De introductie van Amber Tamblyn als Jenny Harper is een goede zet geweest van de schrijvers. Daarmee komt er op een subtiele wijze een stuk van de oude Charlie Harper terug in de serie. Verder zijn de personages veel stabieler neergezet dan in het tiende seizoen. Daarmee is het gedrag van Walden en Alan tenminste consequent en herkenbaar. Ashton Kutcher zet de geregeld volledig wereldvreemde computerspecialist Walden Schmidt leuk neer. Net als in That ‘70s Show blijft het extreem verbaasd of kinderlijk reageren van Kutcher heel natuurlijk en humoristisch. Ik vond het mooi om te zien dat het de schrijvers gelukt is om de serie een positieve richting uit te krijgen na het bijzonder matige tiende seizoen. Hopelijk weten ze dat door te zetten in het allerlaatste seizoen dat in september 2014 in Amerika in première gaat.
Volg Two and a Half Men
Of Course He's Dead (2)
Of Course He's Dead (2)