Unforgettable – Seizoen 2
8
Mandy Gelling-Potharst geeft Unforgettable – Seizoen 2 een 8.

Unforgettable – Seizoen 2

Zo heel af en toe komen er van die series voorbij waar het plezier en de lol gewoon van afspat. Unforgettable is zo’n serie. De gehele cast speelt met een gemak en een zekere ontspannenheid waardoor het voor mij als kijker heel eenvoudig en plezierig is om naar te kijken. Na eerst gecanceld te zijn en vervolgens weer vernieuwd te zijn hebben we nu twee seizoenen gehad van Unforgettable. En bij CBS hebben ze gelukkig besloten om ook een derde seizoen eraan vast te plakken.

Unforgettable seizoen twee lijkt niet op de eerste. Het team van Al Burns in Queens heeft plaats gemaakt voor Major Crimes in Manhattan. Dit team heeft meer techniek en kennis in huis en wordt geleid door Eliot Delson een enorme leuke rol van Dallas Roberts (The L Word). Al haalt Carrie over om ook te gaan werken voor Major Crimes en zo begint een geweldig leuk nieuw seizoen van Unforgettable. Van het oude team is alleen nog de bijdehante patholoog anatoom Joanne Webster over. Jay Lee (James Hiroyuki Liao, Prison Break) is de briljante computeranalist en Cherie Rollins-Murray (Tawny Cypress, K-Ville) als voormalig FBI-agent maakt het team weer compleet. De zaken zijn iets anders dan in het eerste seizoen. Ze hebben een wat hogere prioriteit en de burgemeester en andere hoge omes sturen het team op zaken af die aanzien en/of belangrijke personen hebben.

Carrie Wells draagt met haar speciale gave, hyperthymesia, deze serie. Als Carrie er niet in zou meespelen had ik waarschijnlijk al lang afgehaakt. Gewoon omdat Unforgettable de zoveelste politieserie zou zijn in een lange lijst van ‘gewone’ politieseries. Carrie Wells voor President want met haar ontwapenende lach en haar natuurlijke manier van praten en bewegen kan ze zorgen voor wereldvrede. Carrie die vrouw die alles kan, behalve iets vergeten, is een prachtige roodharige die ook in het tweede seizoen haar gave gebruikt om zaken op te lossen. Die zaken lopen uiteen van moord, gijzelingen, ontvoeringen, seriemoordenaars en bankovervallen. Unforgettable heeft geen pretenties en ook geen boodschap. Het is gewoon één op één vermaak tussen de kijker en de acteurs. De acteurs spelen de sterren van de hemel omdat ze duidelijk plezier hebben en dat merk je als kijker.

Unforgettable is uitstekend vermaak en het is duidelijk waarom CBS de serie weer nieuw leven in heeft geblazen en zelf een derde seizoen er aan vast heeft geplakt. Wat wel vreemd is dat in Nederland de afleveringen acht tot en met dertien nu al worden uitgezonden. AXN Europe heeft ze zelfs al in december uitgezonden. Terwijl CBS de laatste afleveringen pas weer vanaf april gaat uitzenden. CBS heeft onlangs aangekondigd dat het derde seizoen van Unforgettable vanaf 29 juni uitgezonden gaat worden.

8 punten omdat soms een serie niet hoogdravend hoeft te zijn om leuk gevonden te worden.

Over de auter, Mandy Gelling-Potharst

Mandy Gelling-Potharst
Mandy (1966) schrijft vanaf 2013 recensies, nieuwsberichten en columns. Inmiddels is het schrijven en meedenken voor MijnSerie een grote hobby geworden waar ze voorlopig nog niet mee wil stoppen. Ook maakte ze tussen 2016 en 2018 elke week een radiocolumn op Roulette FM voor het programma Ochtend Oostrom met Peter Oostrom. Vanaf januari 2019 gingen de twee weer samenwerken door éénmaal per maand een MijnSerie Podcast te maken. En sinds september 2018 is ze content manager. Vanaf 1 maart 2020 is ze hoofdredacteur van MijnSerie. Het genre series waar ze naar kijkt is nu ook zo uitgebreid dat ze niet kan zeggen welk genre, naast horror/thriller en alles over Sherlock Holmes, ze nu het beste vindt. Alle genres hebben wel iets wat haar aanspreekt. Ze staat altijd open voor goede tips over series die ze nog niet op haar kijk- of wensenlijstje heeft staan
Bekijk profiel van Mandy Gelling-Potharst