Vikings - Seizoen 3
9.5
Anonymous geeft Vikings - Seizoen 3 een 9.5.

Vikings - Seizoen 3

Toen een paar jaar geleden het eerste seizoen van Vikings uitkwam had ik niet verwacht dat het zo'n succes zou worden. Vikings is met inmiddels vier seizoenen op de teller een echt kijkcijferkanon. In de eerste twee seizoenen leren we Ragnar, Bjorn, de zoon van Ragnar en Rollo (Clive Standen) de broer van Ragnar kennen. In het eerste seizoen was Ragnar slechts een boer, een Viking die zijn zaken op orde had, die zorgde voor vrouw en kind en hield van zijn kleine nederzetting aan het water.

Vikings
© History

Gaandeweg richtig Parijs komt hij erachter dat niet iedereen in zijn omgeving het goed met hem voor heeft.

In het tweede seizoen ruilde hij de prachtige Lagertha (Katheryn Winnick, Bones) in voor prinses Aslaug (Alyssa Sutherland) en kreeg met haar ook meerdere kinderen. Ondertussen werd Bjorn groter en sterker en trad hij in de voetsporen van zijn vader. De band tussen Rollo en Ragnar is in het tweede seizoen ook niet de beste, en dan is daar nog Engeland, het land wat Ragnar zo graag wil bezitten. Het land waar Athelstan (George Blagden, Versailles) vandaan komt; de Engelse monnik die het gevecht tussen hoofd en hart en tussen Engeland en het rijk van Ragnar aan moet gaan.

In het derde seizoen volgt Ragnar de weg van Athelstan. Hij heeft namelijk gezegd dat Parijs de stad is om binnen te vallen; het is de plek waar alle rijkdommen van de wereld te vinden zijn. Helaas lopen niet alle veldslagen goed af, iets wat Ragnar aan den lijve ondervindt. Gaandeweg richtig Parijs komt hij erachter dat niet iedereen in zijn omgeving het goed met hem voor heeft. Dit resulteert in het verlies van een belangrijk persoon in Ragnars leven.

Fimmel speelt niet Ragnar, hij is Ragnar. Hoe hij in de huid kruipt van Ragnar is geweldig om te zien

Floki (Gustaf Skarsgård, Autumn Blood), steelt in Vikings nog steeds de show. Wat een briljant acteur is hij. Travis Fimmel zet Ragnar seizoen na seizoen beter neer. Hoe hij in de huid kruipt van Ragnar is geweldig om te zien: Fimmel speelt niet Ragnar, hij ìs Ragnar. En dan Bjorn (Alexander Ludwig); was hij in de eerste twee seizoenen nog een knulletje, nu steelt hij de show. Hij is een krijger in hart en nieren. Helaas moeten we dit seizoen ook afscheid nemen van prachtige karakters waarvan je het vreselijk vindt om ze te verliezen, al zijn er ook die je snel naast je neerlegt. Al met al is seizoen drie van Vikings er eentje om door een ringetje te halen. Het is gewelddadig, spannend, soms emotioneel, en het laat je tot aan de allerlaatste aflevering op het puntje van je stoel zitten.

Vikings
© History

Het derde seizoen van Vikings wordt op dit moment uitgezonden op Fox Nederland. Elke maandag om 23.00 uur is er een nieuwe aflevering van deze geweldige serie.