Frederika Reihs geeft "Wednesday - Seizoen 1 (blu-ray)" een 8.5.
Geschreven door Frederika Reihs op 30 Mei 2024.
6
0

Wednesday - Seizoen 1 (blu-ray)

Na wat problemen op haar oude school wordt Wednesday Addams door haar ouders naar Nevermore Academy gestuurd.

Iedereen kent vast wel de bekende film The Addams Family. Bij velen geliefd door de vreemde en intrigerende personages. Wednesday is een nieuwe serie gebaseerd op de dochter van de familie, Wednesday Addams (Jenna Ortega). Ze geeft een geheel eigen draai aan dit unieke en zeer aparte personage. Zelfs de kijker die niet bekend is met The Addams Family kan genoeg plezier beleven aan deze serie. De serie heeft een duistere setting met een stevige dosis humor. Voor de kleinsten zal deze serie iets te veel spanning zijn maar zeker een fantastische serie voor jong en oud.

Wednesday

Na wat problemen op haar oude school wordt Wednesday Addams door haar ouders naar Nevermore Academy gestuurd. Nevermore Academy is een eeuwenoude kostschool waar ook de moeder van Wednesday vroeger op heeft gezeten. Wie The Addams Family kent zal blij verrast zijn om te weten dat Wednesday wordt vergezeld door Thing op de kostschool. Wednesday krijgt een gedeelde kamer met een weerwolf genaamd Enid Sinclair. Het is prachtig om te zien hoe groot het contrast is tussen beide meiden. Waar Enid haar kamer met felle kleuren heeft gedecoreerd, heeft Wednesday alles zwart gemaakt. Een duidelijke middenlijn deelt de kamer in tweeën. Het is niet heel vreemd dat Wednesday haar kamer deelt met een weerwolf. Nevermore Academy staat bekend als een school voor buitenbeentjes. Wanneer je nergens bij past dan ga je daarheen. Hier krijgt Wednesday dan ook de kans om haar gaven onder controle te krijgen en zal ze ook haar steentje bij moeten dragen om de school veilig te houden. Wat de serie nog de meeste charme geeft zijn de uitstapjes naar de ‘gewone’ wereld. Iedereen uit de omgeving weet dat er iets raars is met de leerlingen van Nevermore Academy, maar niemand weet precies waarom. Ze zijn daarom ook niet erg gewenst tijdens hun uitstapjes.

Wednesday

Jammer genoeg bevat de Blue-Ray van Wednesday geen leuke bonus items maar alleen het volledige eerste seizoen. Deze editie geeft wel een mooie luxe uitstraling en geeft je de mogelijkheid om in een lekker tempo door te blijven kijken. De blu-ray geeft genoeg opties. Je kunt de serie in Dolby Digital in het Engels, Duits, Frans en Spaans beluisteren en voor de ondertiteling heb je de keuze uit Nederlands, Duits, Engels en Frans. De geluidskwaliteit en beeldkwaliteit is mooi en duidelijk.
Volg Wednesday
A Murder of Woes
A Murder of Woes