anonymous geeft "Younger - Seizoen 4" een 8.5.
Geschreven door anonymous op 14 november 2017.
1
0

Younger - Seizoen 4

"Nostalgic snow? What is that? Old snow? Isn't that water?" - Diana

Het was een tijd geleden dat ik Younger ontdekte. Ik was op zoek naar een nieuwe serie en het verhaal van Younger sprak me aan. Als vrouw van in de veertig, is het leven soms een stuk moeilijker dan toen je twintig was. Iedere vrouw denkt wel eens: was ik nog maar zevenentwintig, met de kennis van een veertiger. Liza Miller (Sutton Foster) heeft diezelfde gedachten. Als veertiger komt ze niet meer aan het werk, haar huwelijk is gestrand en haar dochter is het huis uit. Tijd dus voor Liza om een plan van aanpak te maken.
Younger
© Paramount+

Als haar vriendin Maggie (Debi Mazar, Entourage) met het plan komt om Liza jaren jonger te maken, begint het leven opnieuw voor Liza. Ze krijgt een baan bij een uitgeverij en duikt in een relatie met de veel jongere Josh (Nico Tortorella, The Following). Liza liegt wat bij elkaar. Haar collega's Kelsey (Hilary Duff, Gossip Girl) en Diana (Miriam Shor, The Good Wife) en haar baas Charles (Peter Hermann, Law & Order: Special Victims Unit) weten van niets. Alleen Josh en Maggie kennen het ware verhaal, en de echte leeftijd van Liza. Als Josh op een avond Liza ten huwelijk wil vragen, betrapt hij Liza en Charles, die tijdens een avond vol drank elkaar kussen. Tot zover in een notendop seizoen één tot en met drie.

In de laatste aflevering van het derde seizoen is Liza van plan haar echte leeftijd en haar levensverhaal op te biechten aan Kelsey. Die pakt dit niet goed op waarop ze de vriendschappelijke band, die ze hebben verbreekt. Kelsey is bang dat haar eigen bedrijf wat ze runt met Liza schade zal oplopen, als Liza haar ware leeftijd vertelt. De twee besluiten dus nog even te liegen tegen de rest. Dat werkt niet altijd in hun voordeel, en het levert daarbij komische situaties op. Kelsey ontdekt nu de verschillen tussen veertig en twintig.

voor wie kiest ze, en wie zal uiteindelijk haar hart winnen

Het vierde seizoen van Younger richt zich meer op de mensen rondom Liza. Met Josh, die een eigen leven leidt en Kelsey, die als single de knappe en charismatische Zane (Charles Michael Davis, The Originals) tegen het lijf loopt. Diana en Charles hebben beiden hun eigen problemen op het gebied van de liefde. Maar Liza wordt niet vergeten. Haar gevoelens vliegen van Josh naar Charles en terug. De vraag is: voor wie kiest ze, en wie zal uiteindelijk haar hart winnen.
Younger
© Paramount+

Seizoen vier is, zoals de voorgaande seizoenen weer heerlijk. Al heeft dit seizoen iets meer drama. Helaas duurt elke aflevering maar vijfentwintig minuten, en telt het seizoen maar dertien afleveringen. Een middag bingewatchen en je moet weer wachten op een volgend seizoen. Een vijfde seizoen komt er in ieder geval, maar je moet er wel weer een jaar op wachten. Younger is een serie die je vaker wil zien. Gelukkig kan dat ook. Op Videoland zijn de eerste drie seizoenen te zien. Op 8 december zal de streamingsdienst er een vierde seizoen aan toe voegen. Er is dus genoeg te bingewatchen om daarbij te bedenken hoe jouw leven eruit zou zien als je er twintig jaar vanaf kon halen.
Volg Younger
Older
Older