De Ring - Eerste aflevering
8.5
Peter Rotthier geeft De Ring - Eerste aflevering een 8.5.

De Ring - Eerste aflevering

Een juriste besteelt in De Ring een klant. Er bestaat echter een opname van de diefstal waardoor die cliënt haar kan chanteren.
Simon een belangrijke klant van juriste Anna Hartogs (Hannah Hoekstra, Diepe Gronden) is een ring kwijt. Anna komt dat te weten tijdens een meeting met hem. Terloops zegt Simon dat alles al doorgegeven is aan de verzekering en dat voor hem de kous daar mee af is. Wanneer Simon even later weggeroepen wordt, merkt Anna de ring op ergens in een hoekje. Ze stopt de ring in haar zakken maar weet op dat moment niet dat ze zich heel wat ellende op de hals haalt. De diefstal is namelijk gefilmd.

Kort daarop maakt ze kennis met Max, een politieman. Het is zowat liefde op het eerste gezicht. Een lunch met Simon enkele uren later zorgt er voor dat die relatie een harde dobber gaat worden. Simon legt namelijk het bewakingsfilmpje voor waarop Anna de ring steelt. Om een aangifte te vermijden, eist hij dat Anna met hem naar bed gaat.

Of het een goed idee is om eventueel op die eis in te gaan zullen we de komende afleveringen moeten ontdekken. Net zoals enkele andere verhaallijnen waarvan de eerste zaadjes gepland zijn. We zullen zien hoe die in het verdere verloop van deze serie tot ontplooiing komen en gelinkt worden aan het hoofgegeven, de chantage naar aanleiding van de diefstal van de ring.

Zo'n eerste aflevering is altijd een beetje een kennismaking met de personages en in dit geval ook de aanleiding van de spannende gebeurtenissen die zullen volgen. Ik vermoed dat die niet direct angstaanjagend zullen zijn en dat er veel lijken uit de kast zullen vallen. Maar dat er koppen zullen rollen daar mag je zeker van zijn. Of deze serie de hoge verwachtingen gaat inlossen zal afhangen van hoe de makers hun personages zullen laten evolueren en welke stappen ze zullen ondernemen om uiteindelijk aan het langste eind te kunnen trekken.

In die eerste kennismaking konden we alvast opmerken dat er sterk geacteerd werd en de acteurs hun personage overtuigend weten neer te zetten. Ook de soundtrack weet extra spanning op te bouwen. We kunnen dan ook besluiten dat deze kennismaking geslaagd is en we uitkijken naar het vervolg van deze serie.

Over de auter, Peter Rotthier

Peter Rotthier
Peter Rotthier is begin jaren negentig in de muziekjournalistiek gerold. Bijna twintig jaar lang was hij hoofdredacteur van een Vlaams rock/metal tijdschrift dat naast muziek ook oog had voor randverschijnselen als games, films, series en strips. In de meer dan vijftig jaar dat hij al op deze aardbol loopt heeft hij al heel wat series de revue zien passeren. Alle genres kunnen zijn interesse wekken en krijgen enkele afleveringen om zich te bewijzen. Zijn favorieten van de voorbije jaren waren onder andere Braquo, Black Sails, Games Of Thrones, The Leftovers, Mafiosa, The Brink en Hell On Wheels, om er maar een paar te noemen.
Bekijk profiel van Peter Rotthier